Takaisin Isännöintiliitto : Lakikysymys: Miten tiedotetaan yhtiökokouksen siirtämisestä tai peruuttamisesta? Lakikysymys: Miten tiedotetaan yhtiökokouksen siirtämisestä tai peruuttamisesta? Lakikysymykset Julkaistu: 24.3.2020 Muokattu: 25.3.2020 Kysymys Miten tiedotetaan yhtiökokouksen siirtämisestä tai peruuttamisesta? Vastaus Laissa ei ole säännöksiä siitä, miten yhtiökokouksen siirrosta tulee ilmoittaa tai miten jo kutsuttu kokous peruutetaan. Asiaa on tulkittu niin, että kokouskutsu voidaan peruuttaa aina yhtiökokouksen avaamishetkeen saakka. Taloyhtiön hallitus päättää kokouksen peruuttamisesta. Jos kokouskutsut on jo lähetetty, kannattaa jokaiselle osakkaalle ilmoittaa kirjallisesti kokouksen peruuttamisesta sekä siitä, että uusi kokouskutsu lähetetään, kun hallitus on päättänyt uuden yhtiökokouksen ajankohdan. Uuden kutsun osalta noudatetaan lain ja yhtiöjärjestyksen määräyksiä. Myös kokouspaikalle on hyvä jättää varmuuden vuoksi kirjallinen ilmoitus, että kokous on peruttu ja ajankohta on siirretty myöhemmäksi. Vastaaja: Lakiasiantuntija Laura Lithenius, Isännöintiliitto
Lakikysymys: Milloin yhtiökokous voidaan peruuttaa tai siirtää? Kuka siitä päättää? Lakikysymys: Milloin yhtiökokous voidaan peruuttaa tai siirtää? Kuka siitä päättää? Lakikysymykset Lakiasiantuntija vastaa
Lakikysymys: Mitä aiheutuu siitä, jos yhtiökokous pidetään yli 6 kuukautta tilikauden päättymisen jälkeen? Lakikysymys: Mitä aiheutuu siitä, jos yhtiökokous pidetään yli 6 kuukautta tilikauden päättymisen jälkeen? Lakikysymykset Lakiasiantuntija vastaa
Näin korona vaikuttaa taloyhtiössä Näin korona vaikuttaa taloyhtiössä Sivu Isännöintiliiton päivittyvä sivu isännöitsijöille listaa yleisimmät kysymykset ja vastaukset.